021 310 54 57
consulting@hart.ro

Cum se raportează Generația Y la locul de muncă

21 Mar 2016

” Fermecători, dar nesiguri pe ei înșiși, atrași de putere, de plăcere și dornici de afiliere, membrii Generației Y se distanțează de generațiile contemporane cu ei prin dozele mai mici de ambiție pe care le poartă (în medie), prin faptul că sunt mai puțin prudenți și mai orientați către provocări, printr-o abordare ușor naivă a lumii, rezumată prin fraza „live and let live”, care îi face vulnerabili în fața celor mai maturi, dar și prin distanțarea lor de tradiție (comparativ cu generațiile mai în vârstă).”

 

” Generația Y se remarcă prin aroganță, nevoia de recunoaștere socială și talentul pentru vânzări (în esență o reflecție a capacității lor de a manipula și de a seduce), alături de sociabilitate și de credința că lumea este un loc perfectibil și, în esență, bun. ”

Ceea ce ați citit mai sus este un fragment dintr-un studiu dedicat Generației Y realizat de compania HART Consulting.

Generația Y: profil de angajat

Tinerii din această generație vor independență și ghidaj, preferă structura și lucrurile definite clar și sarcinile atribuite. Aceștia ca angajați se plictisesc ușor și preferă varietatea, vor ca opinia lor să conteze. În plus, ei obosesc ușor și au nevoie de echilibru viață profesională-viață personală.

Atragerea și selecția tinerilor din Generația Y

Brandul de angajator contează atât din perspectivă internă (leadership și cultură), cât și din cea externă. Generația Y își dorește medii deschise, informale, hedoniste, fără presiune și reguli prea multe, cu manageri care să le ocrotească imaginea de sine fragilă și în aceași timp omnipotentă, care să le ofere des feedback și încurajare, coaching și un ghidaj într-un mod colaborativ, de la egal la egal și nicidecum condescendent, autoritar.

Este critică elaborarea profilului necesar pe postul vacant și din perspectiva atributelor comportamentale și valorice pentru a asigura succesul profesional și aderența culturală. Este necesar să fie folosite instrumente științifice, valide și  predictive în selecție și on boarding.

Cum pot fi păstrați în echipă

Pentru a putea păstra membrii Generației Y într-o comunitate trebuie să fie monitorizată calitatea leadershipului și constant ar trebui măsurat nivelul de engagement. În plus, ca și manager sau HR ar trebui să comunicați transparent cine sunt angajații cu potențial înalt și investiția în cariera lor pentru a desena traseele de carieră și job-urile în sine. Generația Y are nevoie de interacțiune, diversitate, autonomie.

Eșantionul studiului

Informațiile de mai sus sunt câteva dintre concluziile unui studiu realizat de HART Consulting pe un eșantion de peste 1000 de tineri din generația Y și peste 3000 de persoane din alte generații, majoritatea din X, pentru a putea realiza o paralelă între profilul și raportarea lor la locul de muncă.

Testimonials
(Roxana Tronaru, BRD - Groupe Societe Generale)
We worked with the HART Consulting team in order to develop role-playing exercises – part of the AC for the BRD GSG. From the beginning, the consultants were very receptive to our needs, we built along the project structure and we communicated effictively throughout it. In the follow-up sessions, experts from Hart have shown the ability to easily identify items that need improvement or
(Magdalena Vrajitoru, RBS Romania)
We have been developed and run with HART Consulting several assessment and development centers during 2007 and 2008. These projects goals were: Assessment of the managerial competencies for retail and corporate banking employees Selection for career progression (promotion) HART Consulting used different customized exercises, adapted to each profile of competencies. HART has conducted
(Mircea Vlastean, Henkel Romania)
The course opens up the perspective of better understanding yourself in the sense that challenges you to do something new or in a different way, you learn know how to listen in order to understand the other. It helps you to structure the stages of coaching and provoke the one in front of you to leave with a result, and also the steps you must follow in order to achieve the desired objective
Care to socialize with Hart?
Facebook Hart Consulting Twitter Hart Consulting LinkedIn Hart Consulting YouTube Hart Consulting