021 310 54 57
consulting@hart.ro

Cum identificam angajatii cu potential ridicat?

19 Noi 2012

Intr-un interviu recent, Dr. Robert Hogan a reiterat un fapt cunoscut deja: 20% din angajatii unei companii produc 80% din munca. El adauga la aceasta ca 20% dintre angajatii creeaza 80% din probleme. Atunci cand companiile incearca sa identifice angajatii cu potential ridicat trebuie sa se concentreze pe aceia care fac parte din top 20% de performeri. Potrivit lui Hogan, acestia sunt angajatii care indeplinesc conditiile unei angajabilitati de baza si pe care el ii defineste astfel:

  • Oamenii care isi gasesc satisfactia in faptul ca sunt in cadrul companiei
  • Oamenii care sunt capabili sa invete ceea ce trebuie sa faca la locul de munca si care isi fac treaba bine
  • Oamenii care vor veni in fiecare zi la munca dispusi sa-ti faca treaba.

Urmatorul pas in procesul de identificare a angajatilor cu potential ridicat este de a cauta persoanele care au ambitie si capacitatea de a gandi global. In cazul in care doresc sa coordoneze oameni si sa ii conduca, au nevoie ambitie. Daca sunt deschisi la minte, curiosi si toleranti, atunci inseamna ca au capacitatea de a gandi global.

Deci, de ce atat de multe companii nu reusesc sa-si identifice angajatii cu potential ridicat? Potrivit lui Robert Hogan acestia:

  • Confunda performanta din prezent cu potentialul din viitor
  • Managementul are o agenda si un mod de a „juca” politic.

Hogan sustine ca 70% dintre angajatii sunt desemnati ca avand "potential ridicat" in baza unor motive politice. Acest lucru este socant, dar adevarat.

Deci, ce se poate face managementul in cazul in care performantele din trecut nu garanteaza succesul din viitor si daca jocurile politice se strecoara in procesul de selectie? Pentru Hogan, managementul trebuie sa scape de modul "clinic" de luare a deciziilor, care se bazeaza pe experienta si intuitia cuiva despre o persoana si sa se concentreze pe o selectie de tip "actuar". Potrivit lui Hogan cel mai bun mod de a identifica potentialul ridicat este prin utilizarea de date concrete, validate statistic obtinute prin evaluari comportamentale riguroase.

Testimoniale
(Mircea Vlastean, Henkel Romania)
Cursul iti deschide perspectiva cunoasterii proprii in sensul in care te provoaca sa faci lucruri noi sau intr-un mod diferit, te invata sa stii sa asculti pentru a-l intelege pe celalalt. Te ajuta sa structurezi etapele de coaching si sa-l provoci pe celalalt sa plece cu un rezultat, dar si cu pasii pe care trebuie sa ii urmeze pentru a-si atinge obiectivul in timpul dorit. Mircea Vlastean,
(Roxana Tronaru, BRD - Groupe Societe Generale)
Am lucrat cu echipa de la Hart Consulting pentru dezvoltarea unor exercitii de tip joc de rol - parte integranta din Centrele de Evaluare din cadrul BRD GSG. Consultantii au fost inca de la inceput foarte receptivi la nevoile noastre, am construit impreuna structura proiectului si am comunicat eficient pe tot parcursul acestuia. In cadrul sesiunilor de follow-up, specialistii de la Hart au
(Magdalena Vrajitoru, RBS Romania)
Am elaborat si desfasurat cu HART Consulting mai multe centre de evaluare si dezvoltare intre anii 2007 si 2008. Obiectivele acestor proiecte au fost: Evaluarea competentelor manageriale pentru angajatii din banci si retail. Selectia pentru avansarea in cariera. HART Consulting utilizeaza diferite exercitii personalizate, adaptate fiecarui profil de competente. HART a efectuat trainingul
Tu socializezi cu Hart?
Facebook Hart Consulting Twitter Hart Consulting LinkedIn Hart Consulting YouTube Hart Consulting