021 310 54 57
consulting@hart.ro

Inca un accident de tramvai. Cum ar putea HR-ul sa schimbe lucrurile?

14 Aug 2013

La o simpla cautare pe Google dupa sintagma „accident tramvaie” apar aproximativ 1.610.000 de rezultate in doar 0,25 secunde. In ultima vreme, stirile atat din mediul online, cat si cele din zona de print si cea de TV abunda in exemplificari si situatii de accidente in care tramvaie din diferite orase din tara au fost implicate in accidente grave, cu victime si cu pagube materiale substantiale. Registrul lingvistic al acestor stiri porneste de la „doua tramvaie s-au ciocnit” la „accident grav”, „scene de groaza”, „cumplitul accident”, „18 persoane au fost ranite”. Iar aceste informatii au tinut prima pagina a ziarelor si a publicatiilor online saptamani de-a randul.

Aceste accidente au un impact semnificativ financiar pentru regiile autonome de transport care trebuie sa suporte atat pagubele materiale, cat si plata zilelor de spitalizare ale victimelor accidentelor de tramvai. Pe langa impactul financiar, putem vorbi de un impact reputational al acelorasi regii autonome de transport care in urma mediatizarii excesive a acestor accidente raman cu o imagine conturata negativ in ochii publicului.

Mai mult decat atat, Romania se afla pe locul trei in Uniunea Europeana in ceea ce priveste rata accidentelor fatale in trafic, o rata dubla fata de media europeana, potrivit datelor Eurostat.

O greseala umana

In spatele acestor accidente, in majoritatea situatiilor se afla o greseala umana. In vara anului trecut, dupa accidentul produs pe linia tramvaiului 41, in Rahova, Regia Autonome de Transport Bucuresti (RATB) a emis un comunicat in care arata urmatoarele: „In concluzie, conducatorul tramvaiului cu numarul 204 din linia 41 a dat o comanda gresita, deoarece in loc sa opreasca tramvaiul cu 5 m inainte de patina de actionare, a depasit-o cu peste 5 m.”

Cum ar putea HR-ul sa schimbe lucrurile?

Printr-un proces de selectie riguros si eficient. Selectia conducatorilor auto este un proces extrem de important pentru ca poate salva vieti, poate reduce costurile pentru companie prin scaderea numarului de accidente si poate proteja imaginea angajatorului.

De peste 60 de ani, compania internationala Schuhfried, din 2011 in Romania prin HART Consulting, ofera clientilor sai teste psihologice de calitate, utile in selectie, o parte dintre acestea fiind dedicate selectiei conducatorilor auto.

Unele persoane sunt in mod natural inclinate sa respecte regulile si procedurile, se pot concentra mai mult in conditii de monotonie, au o viteza de reactie mai buna, ceea ce are un impact in distanta de franare, au o atentie distributiva mai buna, ceea ce ii ajuta sa vada mereu pericolele din trafic. De asemenea, exista scale pe baza carora putem prezice predispozitia unei persoane de a-si asuma riscuri in trafic.

Toate aceste dimensiuni psihologice, cu impact in siguranta in trafic, se pot evalua in 30-60 minute, aducand incredere sporita in procesul de selectie a conducatorilor auto sau vatmanilor. Aceasta evaluare este eficienta in a ajuta organizatiile sa scada numarul de accidente/incidente relationate condusului, salvand vieti si bani, pastrand o reputatie buna.

Iuliana Manza
PR Coordinator
HART Consulting

Un material publicat in Revista Cariere

  • Inca un accident de tramvai. Cum ar putea HR-ul sa schimbe lucrurile? - HART Consulting
Testimoniale
(Roxana Tronaru, BRD - Groupe Societe Generale)
Am lucrat cu echipa de la Hart Consulting pentru dezvoltarea unor exercitii de tip joc de rol - parte integranta din Centrele de Evaluare din cadrul BRD GSG. Consultantii au fost inca de la inceput foarte receptivi la nevoile noastre, am construit impreuna structura proiectului si am comunicat eficient pe tot parcursul acestuia. In cadrul sesiunilor de follow-up, specialistii de la Hart au
(Magdalena Vrajitoru, RBS Romania)
Am elaborat si desfasurat cu HART Consulting mai multe centre de evaluare si dezvoltare intre anii 2007 si 2008. Obiectivele acestor proiecte au fost: Evaluarea competentelor manageriale pentru angajatii din banci si retail. Selectia pentru avansarea in cariera. HART Consulting utilizeaza diferite exercitii personalizate, adaptate fiecarui profil de competente. HART a efectuat trainingul
(Mircea Vlastean, Henkel Romania)
Cursul iti deschide perspectiva cunoasterii proprii in sensul in care te provoaca sa faci lucruri noi sau intr-un mod diferit, te invata sa stii sa asculti pentru a-l intelege pe celalalt. Te ajuta sa structurezi etapele de coaching si sa-l provoci pe celalalt sa plece cu un rezultat, dar si cu pasii pe care trebuie sa ii urmeze pentru a-si atinge obiectivul in timpul dorit. Mircea Vlastean,
Tu socializezi cu Hart?
Facebook Hart Consulting Twitter Hart Consulting LinkedIn Hart Consulting YouTube Hart Consulting