+40 726.135.952
consulting@hartconsulting.eu

Leadership si angajament in era digitalizarii

07 Mai 2019

 

 

 

 

Tehnologia face mai usor vizibila contributia fiecarui individ, iar cea mai mare schimbare in era digitala, din perspectiva organizatiilor si a fortei de munca, este necesitatea ca fiecare angajat sa aduca valoare business-ului. Angajamentul oamenilor, ca modalitate de a creste eficienta muncii, este un subiect “fierbinte” pe agenda leadership-ului, chiar daca productivitatea per angajat este mai mare ca niciodata.
 
Cu cat un lider se apropie de varf, cu atat sansele sale de esec se maresc

Personalitatea conteaza cel mai mult la varful organizatiilor. Cu cat un lider urca mai mult scara ierarhica, cu atat are mai multa putere si mai putine constrangeri. Tocmai de aceea, un nivel bun de constientizare atat a punctelor sale forte, cat si a celor slabe, este absolut necesar pentru performanta organizationala.

Constientizarea acestora afecteaza daca deciziile sunt inspirate sau neinspirate, daca angajatii sunt alienati sau motivati sau daca climatul echipei este unul pozitiv sau negativ. Presiunea creste pe masura ce liderii urca scara ierharhica, iar cu cat aceasta este mai mare, cu atat “punctele slabe”, sau acele trasaturi de personalitate exagerate ies la iveala.

Principala problema este ca tendintele care duc spre esec managerial coexista impreuna cu punctele forte ale liderilor, facandu-le greu de detectat. Astfel, exista mari sanse ca performeri de top sa demonstreze trasaturi de personalitate exagerate si negative pe masura ce avanseaza in roluri din ce in ce mai complexe.

Primul caz documentat de acest gen s-a petrecut in cazul lantului de magazine Sears din SUA, cand oameni talentati, crescuti in companie, nu mai faceau fata provocarilor propuse de noile roluri de leadership in care fusesera promovati.

Care sunt principalele comportamente toxice ale liderilor?

In urma unui sondaj realizat de Hogan Assessments, angajatii au identificat comportamentele toxice cu impactul cel mai negativ. Aceste comportamente submineaza credibilitatea unui lider si il impiedica sa construiasca si sa dezvolte o echipa. Astfel, 52% dintre angajatii care au raspuns au spus ca seful lor este arogant, 50% ca este manipulativ, 49% ca este instabil emotional, 48% ca este un micromanager, 44% ca este pasiv-agresiv si 42% ca este sceptic si neincrezator.

Cum afecteaza comportamentele toxice nivelul de angajament?

Aceste comportamente ale liderilor sunt toxice din cauza efectului pe care il au asupra starii psihice a celor cu care lucreaza. Toate comportamentele liderului, inclusiv cele toxice, se vad in gradul de angajament organizational al subordonatilor. Liderii buni isi motiveaza subordonatii, in ce timp ce liderii toxici ii demoralizeaza. Din sondajele Gallup la nivel global reiese ca doar 13% dintre angajati dau dovada de angajament organizational, ceea ce este ingrijorator.

Masura in care angajatii se identifica cu organizatia si sunt prezenti, nu doar fizic, ci si cu creierul si sufletul este direct legata de performanta organizatiei. Ne place sau nu, rezultatele unei organizatii depind cel mai mult de felul in care aceasta este condusa.

Cat de important este angajamentul in era digitalizarii?

In noua paradigma de business, unde, datorita tehnologiei, vaste cantitati de informatii sunt disponibile organizatiilor pentru luarea deciziilor, a iesit la iveala ca performanta organizationala depinde in mare masura de performanta individizilor, iar aceasta din urma este influentata de angajamentul si motivatia acestora.

Tehnologia face mai usor vizibila contributia fiecarui individ, iar cea mai mare schimbare in era digitala, din perspectiva organizatiilor si a fortei de munca, este necesitatea ca fiecare angajat sa aduca valoare business-ului. Angajamentul oamenilor, ca modalitate de a creste eficienta muncii, este un subiect “fierbinte” pe agenda leadership-ului, chiar daca productivitatea per angajat este mai mare ca niciodata.

Ce este de facut cu leadership-ul toxic in era digitala?

Primul pas in a creste nivelul de angajament si a diminua leadership-ul toxic este identificarea si masurarea acelor comportamente de leadership contraproductive. Hogan Assessment Systems este singura companie care ofera un instrument premium, validat in diverse sectoare de business pe un numar mare de profesionisti prin Profilul de Dezvoltare Hogan (HDS), care prezice tendintele comportamentale exagerate.

Al doilea pas dupa identificare este constientizarea lor de catre lideri (in urma feedback-ului primit). Este benefic pentru un lider sa afle de la un specialist cum sunt aceste comportamente contraproductive percepute, ce efect au asupra celor din jur, si care este planul de diminuare a acestora.

O abordare de crestere a angajamentului si a performantei bazata pe date

In era digitala, influenta tehnologiei este covarsitoare si folosirea metodelor de luare a deciziilor precum Big Data devine un lucru la ordinea zilei.

Hogan Assessments a dedicat ultimii 30 de ani de cercetare stiintifica pentru a identifica elementele de personalitate care conduc atat la succes, cat si la esec, si poate oferi exact aceasta abordare bazata pe date pentru diminuarea leadership-ului toxic si cresterea angajamentului.

De comportamentele unui lider depind rezultatele organizatiei in mare masura. Prin urmare programele de dezvoltare a liderilor devin o necesitate, iar prin acestea, calitatea leadership-ului poate creste, urmata de angajamentul organizational al angajatilor si, in cele din urma, de performanta organizationala.

Afla mai multe despre legatura dintre leadership si angajament in era digitalizarii participand la conferinta “Innovate. Lead. Transform.” din 22 mai la Hotel Platinia, in Cluj, si 23 mai la Hotel Timisoara, in Timisoara.

Toti participantii isi pot afla propriul stil de leadership prin raportul Leader Focus.

Mai multe informatii si inscrieri la: http://www.hart.ro/ro/conferinta/innovate-lead-transform-may-2019/

 

Articol de Madalina Balan pentru wall-street.ro

 

 

 

 

 

Testimoniale
(Magdalena Vrajitoru, RBS Romania)
Am elaborat si desfasurat cu HART Consulting mai multe centre de evaluare si dezvoltare intre anii 2007 si 2008. Obiectivele acestor proiecte au fost: Evaluarea competentelor manageriale pentru angajatii din banci si retail. Selectia pentru avansarea in cariera. HART Consulting utilizeaza diferite exercitii personalizate, adaptate fiecarui profil de competente. HART a efectuat trainingul
(Roxana Tronaru, BRD - Groupe Societe Generale)
Am lucrat cu echipa de la Hart Consulting pentru dezvoltarea unor exercitii de tip joc de rol - parte integranta din Centrele de Evaluare din cadrul BRD GSG. Consultantii au fost inca de la inceput foarte receptivi la nevoile noastre, am construit impreuna structura proiectului si am comunicat eficient pe tot parcursul acestuia. In cadrul sesiunilor de follow-up, specialistii de la Hart au
Angelica Mogos, ENEL
Un curs (Selection & Interviewing Skills) plin de energie care contine multe informatii utile pentru o buna desfasurare a activitatii de selectie si recrutare. Angelica Mogos, ENEL
© 2012 Hart Consulting. Termeni si conditii | Politica date personale | Sitemap
Tu socializezi cu Hart?
Facebook Hart Consulting Twitter Hart Consulting LinkedIn Hart Consulting YouTube Hart Consulting