021 310 54 57
consulting@hart.ro

Scopul unui business este profitul, iar scopul vietii este a ne simti bine

27 Mar 2013

Cum se pot imbina cele doua paradigme? Exista in limba engleza expresia ”work hard, play hard”, sintagma care incepe sa se regaseasca din ce in ce mai mult in descrierea culturii a mai multor companii. Originea expresiei vine din limba latina „Laboris gloria Ludi”, ceea ce arata vechimea filosofiei de a imbina virtutea de a munci serios contrabalansata de un puternic accent hedonist.

Ideea pare un compromis perfect pentru multi dintre noi. Suntem dispusi sa muncim mult insa vrem si o recompensa pe masura. In prezent, aceasta idee pare sa caracterizeze o serie de organizatii cu precadere din mai multe industii precum cea IT sau advertising.

Cand intrii in sediul unei astfel de organizatii poti ramane surprins. Hedonismul se simte in aer. Sali de jocuri, birouri colorate si puternic personalizate, o atitudine informala si poate chiar si un graffiti in spatele receptiei. Acestea sunt o parte din simbolurile hedoniste din cadrul unei astfel de organizatii. Insa lista poate sa continue, pentru ca oamenii pot merge foarte departe pentru a se simti bine, chiar si la locul de munca.

Am un prieten care lucreaza in advertising. Povestile sale frecvente fac referire la activitatile care au loc in sala special dedicata de organizatie distractiei. In aceasta sala, compania pune la dispozitie angajatilor sisteme de sunet care pot sa rivalizeze cu unele cluburi bucurestene, bauturi racoritoare, mese de biliard si cel mai surprinzator pentru mine, Play Stations si Xbox-uri. De foarte multe ori angajatii se duc in weekend la serviciu special pentru a beneficia de facilitatile acestei sali. O alta activitate frecventa sunt campionatele interne de jocuri on-line de dupa program.

Reactia mea initiala la povestile prietenului meu a fost legata de rolul managementului in acest lucru. Iar raspunsul nu pare deloc surprinzator: managementul are „the highest score” (la jocurile online pentru care se organizeaza campionate interne).

Pare atragator modelul, avand in vedere ca, concepte similare se regasesc in multe organizatii si totul incepe de la valorile liderilor.

Robert Hogan asociaza astfel de valori cu un scor ridicat la scala „Hedonism” din Profilul de Motivatii, Valori si Preferinte, unul dintre cele mai bune instrumente de identificarea valorilor personale care au impact asupra activitatii profesionale, precum si identificarea compatibilitatii intre valorile personale si cultura organizationala. Profilul de Motivatii, Valori si Preferinte Hogan se refera la valori personale, la factori motivationali, sondand ceea ce doreste o persoana sa fie, sa devina, reliefand credintele personale si aspiratiile.

Persoanele cu scoruri mari la scala Hedonism au o dorinta de a se simti bine la locul de munca, valorifica inovatia si timpul petrecut cu oameni interesanti. In organizatii, cand un lider are aceasta valoare, este piatra de temeile a „salii de distractie” si tinde sa:

  • Fie prietenos, deschis si nonconformist.
  • Sa trateze in mod serios atat munca cat si distractia, oferind oportunitati pentru ambele.
  • Sa fie flexibil in ceea ce priveste politicile si procedurile.

A lucra pentru o organizatie hedonista pare job-ul ideal pentru multi dintre noi, insa nu toti dintre noi impartasim aceasta valoare. Unii dintre noi muncim si fara a vrea sa ne distram la job, nu?

Mai multe detalii si chiar si studii de caz despre acest subiect puteti afla participand la Conferinta HART HR Strategic, organizata de HART Consulting si sustinuta de revista Cariere, ce are ca tema: „CEOs and organizational culture: what makes it or breaks it?”, din 22 mai 2013.

Cristi Mihai

Consultant / Head of Psychology Department
HART Consulting

 

Un material publicat in Revista Cariere

  • Scopul unui business este profitul, iar scopul vietii este a ne simti bine - HART ConsultingScopul unui business este profitul, iar scopul vietii este a ne simti bine - HART Consulting
Testimoniale
(Roxana Tronaru, BRD - Groupe Societe Generale)
Am lucrat cu echipa de la Hart Consulting pentru dezvoltarea unor exercitii de tip joc de rol - parte integranta din Centrele de Evaluare din cadrul BRD GSG. Consultantii au fost inca de la inceput foarte receptivi la nevoile noastre, am construit impreuna structura proiectului si am comunicat eficient pe tot parcursul acestuia. In cadrul sesiunilor de follow-up, specialistii de la Hart au
(Mircea Vlastean, Henkel Romania)
Cursul iti deschide perspectiva cunoasterii proprii in sensul in care te provoaca sa faci lucruri noi sau intr-un mod diferit, te invata sa stii sa asculti pentru a-l intelege pe celalalt. Te ajuta sa structurezi etapele de coaching si sa-l provoci pe celalalt sa plece cu un rezultat, dar si cu pasii pe care trebuie sa ii urmeze pentru a-si atinge obiectivul in timpul dorit. Mircea Vlastean,
(Magdalena Vrajitoru, RBS Romania)
Am elaborat si desfasurat cu HART Consulting mai multe centre de evaluare si dezvoltare intre anii 2007 si 2008. Obiectivele acestor proiecte au fost: Evaluarea competentelor manageriale pentru angajatii din banci si retail. Selectia pentru avansarea in cariera. HART Consulting utilizeaza diferite exercitii personalizate, adaptate fiecarui profil de competente. HART a efectuat trainingul
Tu socializezi cu Hart?
Facebook Hart Consulting Twitter Hart Consulting LinkedIn Hart Consulting YouTube Hart Consulting