+40 726.135.952
consulting@hartconsulting.eu

Avantajele și provocările muncii la distanță

Postat de la 27 Oct, 2021 in categoria Assessment

Pandemia COVID-19 a modificat în mod dramatic modul în care și locul de unde ne desfășurăm munca. Întrucât în numeroase industrii angajații au fost determinați să lucreze exclusiv de la distanță, persoanele aflate la fiecare nivel organizațional au fost nevoite să își regândească relația cu locul de muncă și să învețe un nou mod de a-și desfășura interacțiunile cu colegii și clienții în condițiile distanțării virtuale. Conform datelor LinkedIn, înregistrările privind munca la distanță au crescut cu 357% în perioada mai 2020-mai 2021. Cum pandemia continuă, iar restricțiile fluctuează, trebuie să începem să ne punem o întrebare importantă: cum vom redefini normalitatea?

Atât angajatorii, cât și angajații reflectează asupra experiențelor lor legate de munca la distanță (telemuncă) pe durata pandemiei și iau decizii cu privire la viitorul locurilor lor de muncă. Unele exprimă un spirit pozitiv, privind mediul de lucru la distanță ca pe o schimbare benefică, în timp ce altele sunt mai puțin pozitive, referindu-se la provocările aferente. Iar perspectiva revenirii la locul de muncă trezește controverse.

Conform unor rapoarte recente, se estimează că, odată cu relaxarea restricțiilor cauzate de pandemie, va urma un „tsunami al mobilității forței de muncă” sau „Marea demisie”.Deși demisiile voluntare au scăzut substantial în cursul anului 2020, datele recente sugerează că tendința descendentă a anului trecut se inversează, 52% dintre lucrătorii din America de Nord declarând că sunt deja în căutarea unui nou loc de muncă în 2021.Pentru a pune lucrurile în context, este vorba despre o creștere cu 43% față de numărul de persoane care se așteptau să caute un nou loc de muncă în 2019.

Alături de epuizarea cauzată de munca excesivă în contextul pandemiei și de obiectivele legate de remunerație, preferințele privind mediul de lucru sunt unul dintre factorii principali care orientează planurile de schimbare a locului de muncă ale angajaților.Chiar și înainte de pandemie, în 2017, companiile din S.U.A. care ofereau opțiunea muncii la distanță înregistrau o mobilitate a forței de muncă mai scăzută cu 25% decât cele care nu ofereau această opțiune. În prezent, un sfert din persoanele care intenționează să își schimbe locul de muncă declară că o fac deoarece își doresc să realizeze un echilibru mai bun între viața profesională și viața personală.Pentru unii, aceasta înseamnă că își doresc flexibilitatea pe care le-o oferă munca la distanță, în timp ce, pentru alții, înseamnă dorința de a reveni la birou pentru a evita presiunile legate de productivitate pe care le resimt când lucrează la distanță.

În acest context al redefinirii normalității de către organizații, este esențial să țineți cont de modul în care această redefinire va influența alegerile pe care le fac angajații cu privire la schimbările de carieră – și de modul în care veți reuși să faceți față acestui așa-numit tsunami. Ce fel de măsuri va lua compania voastră nu doar pentru a-și păstra angajații, ci și pentru a le menține motivația și productivitatea? Cum îi veți ajuta să rămână conectați? Ce măsuri veți lua pentru a preveni burnout-ul?

 

Evaluarea muncii la domiciliu

Hogan Assessments a efectuat un sondaj la care au participat 880 de angajați din 25 de industrii diferite, atât din Statele Unite, cât și din Europa, pentru a intelegere mai bine ce își doresc de fapt oamenii. Citiți în continuare pentru a afla cum au afectat măsurile legate de pandemie și de munca la distanță productivitatea angajaților, implicarea, relațiile acestora și alte aspecte.

Înainte de pandemia COVID-19, organizația voastră v-a încurajat să lucrați la distanță?

grafic-1_avantajele-provocarile-muncii-distanta

Majoritatea angajaților nu au fost încurajați să lucreze la distanță înaintea pandemiei. Așadar, tranziția spre munca de la domiciliu a reprezentat un teritoriu necunoscut pentru majoritatea angajatorilor și a angajaților.

COVID-19 mi-a afectat programul de lucru zilnic (cum ar fi: sarcini, ședințe, convorbiri telefonice, ora de începere și ora de încheiere a programului).

grafic-2_avantajele-provocarile-muncii-distanta

Cât de productiv sunteți când lucrați la distanță, în comparație cu perioadele când lucrați la birou (sediu)? grafic-3_avantajele-provocarile-muncii-distanta

Cum ați descrie productivitatea echipei voastre când lucrează la distanță? grafic-4_avantajele-provocarile-muncii-distanta


Care este avantajul vostru preferat legat de munca la distanță?

grafic-5_avantajele-provocarile-muncii-distanta

Care ar fi programul vostru ideal de lucru la distanță? grafic-6_avantajele-provocarile-muncii-distanta 

Care este principala provocare cu care vă confruntați lucrând la distanță?

grafic-7_avantajele-provocarile-muncii-distanta

Colaborarea la distanță vi se pare mai dificilă decât colaborarea față în față?

grafic-8_avantajele-provocarile-muncii-distanta

Tranziția spre munca la distanță a făcut mai dificilă menținerea relațiilor profesionale cu stakeholderii.

grafic-9_avantajele-provocarile-muncii-distanta

Gestionarea angajaților la distanță

Este util să înțelegem care sunt avantajele și dezavantajele muncii la distanță pentru angajați, dar oare ce implicații are aceasta pentru organizații în condițiile în care încearcă să se adapteze schimbărilor temporare la nivelul politicilor post-pandemie?

 

Ce relație există între comunicarea în rândul angajaților și răspunsul organizației la pandemia COVID-19?

grafic-10_avantajele-provocarile-muncii-distanta 

Ce relație există între gradul de implicare al angajatului și susținerea din partea conducerii?

grafic-11_avantajele-provocarile-muncii-distanta 

Ce relație există între dorința angajaților de a lucra la distanță și relațiile profesionale dificile?

grafic-12_avantajele-provocarile-muncii-distanta 

Ce relație există între productivitatea angajaților și dorința de a lucra la distanță?

 grafic-13_avantajele-provocarile-muncii-distantagrafic-14_avantajele-provocarile-muncii-distanta

Persoanele care au declarat că sunt mai productive când lucrează la distanță au fost și cele care au dorit un program de lucru cu mai multe zile de muncă la distanță, în timp ce persoanele care au avut o productivitate mai scăzută ar prefera să revină la birou cu un program full-time. Răspunsurile foarte variate oferite subliniază încă o dată necesitatea ca angajatorii să înțeleagă diferențele individuale de personalitate dintre angajați.

Revizuirea muncii la distanță

Întrucât noul standard este reprezentat de o productivitate ridicată a angajaților și a echipelor în orice moment și pe baza unui program de lucru flexibil, angajatorii trebuie să ia serios în considerare efectul pe care îl vor avea modificările politicilor în materie de lucru la distanță asupra forței de muncă.

Pe lângă planurile de comunicare proactivă, oportunitățile de colaborare și instruirea managerilor pentru a acorda sprijin angajaților, organizațiile ar trebui să se concentreze și pe a obține feedback local, pentru a putea înțelege preferințele specifice ale angajaților și provocările pe care le întâmpină aceștia în munca la distanță. Organizațiile care înțeleg importanța diferențelor individuale de personalitate vor reuși să acorde mai mult sprijin adaptat angajaților la distanță și să implementeze planuri pentru a-i ajuta să progreseze pe cei care întâmpină dificultăți.

Daca vrei sa cunosti nivelului de satisfactie al angajatilor tai, precum si atitudinea acestora in raport cu munca si anumite realitati organizationale, contacteaza-ne acum sa discutam cum te poate ajuta sondajul de opinie a angajatiilor.

Comentariile inchise.

  • Consultantul tau 
  • Prof. Dr. Robert Hogan – The truth about leadership

     

  • Prof. Dr. Robert Hogan – Personality and the Fate of Organizations

     

  • Robert Hogan on the Importance of Humility in Leaders

     

  • The Incident — How Do You Derail?

  • Prof. Dr. Robert Hogan on Personality Psychology, the Bright Side, and the Dark Side

     

     

  • Stereotipuri si perceptii sociale


  • Leadership masculin vs. feminin

  • Tu socializezi cu Hart?

    Facebook Hart Consulting Twitter Hart Consulting LinkedIn Hart Consulting YouTube Hart Consulting
© 2012 Hart Consulting. Termeni si conditii | Sitemap
by Craft Interactive
Tu socializezi cu Hart?
Facebook Hart Consulting Twitter Hart Consulting LinkedIn Hart Consulting YouTube Hart Consulting