+40 726.135.952
consulting@hartconsulting.eu

Competente esentiale pentru mediul de lucru virtual

Postat de la 28 Jul, 2020 in categoria Abilitati

Lucrul de acasa si noile competente

Desfasurarea activitatii de acasa nu este o experienta noua pentru unii angajati. Aceasta tendinta este valabila in intreaga lume. Cu toate acestea, numarul real al persoanelor care lucreaza efectiv de acasa este mai mic decat numarul job-urilor care pot fi derulate de la distanta. Cel putin, aceasta a fost tendinta inainte de situatia curenta in care ne aflam generata de criza COVID-19. Ceea ce am vazut recent este ca pandemia a fortat multi angajati si organizatii sa faca trecerea, in mod oficial, la un mediul de lucru virtual.

Organizatiile s-au concentrat sa le asigure angajatilor lor toate resursele necesare pentru a-si desfasura activitatea eficient, asigurandu-se ca au tehnologia si infrastructura necesara (accesul la dispozitive inteligente, la platforme pentru conferinte video, securitatea internetului, etc.).

Cu toate acestea, este important sa nu neglijam comportamentele care devin necesare pentru ca oamenii sa poata lucra eficient de acasa, in mediul virtual.

Competente esentiale pentru mediul de lucru virtual

Situatia actuala ne ofera ocazia de a revizui ceea ce stim despre competentele necesare la locul de munca. Cele care vor conta si la care se vor uita angajatorii in urmatoarea perioada sunt:

  • Capacitatea de a lucra independent si resposabil, fara directie si supervizare imediata
  • Comunicarea eficienta
  • Incadrarea in termenele limita si respectarea promisiunilor
  • Eficienta
  • Adaptabilitatea la situatii diferite si rezilienta
  • Dezvoltarea de relatii de colaborare eficiente pentru a indeplini obiectivele cheie

Cercetarile echipei Hogan Assessments demonstreaza ca exista unele caracteristici de personalitate care prezic aceste comportamente necesare in noul context de lucru la distanta.

Persoanele considerate de incredere, structurate si constiincioase tind sa sa aiba mai mult succes in a isi derula munca la distanta, deoarece lucreaza in mod previzibil si sunt demne de incredere. In plus, acele persoane care sunt percepute ca fiind calde si intelegatoare, atente la nevoile celor din jur vor dezvolta mai usor relatii de colaborare, care sunt importante in mediul de lucru virtual. Echilibrul emotional, capacitatea de auto-reglaj, gestionarea stresului sunt caracteristici personale care prezic o mai buna capacitate de a comunica si colabora eficient cu altii.

Calitatile care ar putea afecta capacitatea de a lucra eficient de acasa, in mediul virtual sunt: volatilitatea emotionala, retragerea sau evitarea relatiilor cu ceilalti, a conexiunii si colaborarii, nevoia de a controla tot intr-un context impredictibil, teama exagerata de a lua decizii si dependenta excesiva de altii.

Maximizarea succesului intr-un mediu de lucru la distanta

Pentru a intelege personalitatea unei persoane, punctele sale forte sau ariile vulnerabile, trebuie sa intelegem contextul in care un angajat opereaza, cerintele job-ului si caracteristicile mediului de lucru. In situatia actuala, se poate spune ca acest context s-a modificat pentru toata lumea. Multe persoane care obisnuiau sa-si petreaca zilele in birouri agitate, interactionand cu colegii, isi petrec acum orele de lucru acasa, alaturi de parteneri, soti, copii, parinti sau bunici, etc. Si acest nou context a produs o serie de efecte psihologice, prin stergerea granitelor dintre cele doua sfere, cea personala si profesionala, prin introducerea, uneori fortata, a colegilor in intimitatea casei, prin prelungirea orelor de lucru, prin ruperea unor rutine…

Alti au inlocuit conversatiile cu colegii, cu cele cu copiii si s-au axat pe educatia acestora. Chiar si cei care lucrau inainte intr-un mediul de lucru virtual sunt afectati semnificativ, deoarece acum au si ceilalti membri ai familiei in acelasi spatiu din «biroul de acasa» sau coechipieri pentru care lucru intr-un mediu virtual este ceva nou. Avand in vedere ca toti ne adaptam, iata si cateva idei despre ce putem face:

Aveti grija de voi

Cu totii tinem la device-urile noastre, la telefon, laptop, ochelari VR, etc. Insa, in mod paradoxal, atunci cand vine vorba de propria persoana, pare ca nu ne aplicam mereu acelasi tratament de grija. Implica-te in ingrijirea de sine. In timp ce aceasta schimbare poate fi mai usoara pentru unii si mai grea pentru altii, totusi aceasta reprezinta o schimbare pentru toti.

Stresul asociat cu schimbarile neasteptate si un viitor impredictibil, probabil au un impact asupra fiecaruia din noi. Reglati-va propriile emotii si asigurati-va ca utilizati mecanisme sanatoase si eficiente de adaptare, care functioneaza. Recunoasteti impreuna cu echipa din care faceti parte volatilitatea si ambiguitatea care afecteaza in prezent organizatia, economia, industria si discutati despre cum puteti trece prin acesta schimbare impreuna.

Stabiliti o rutina in viata profesionala si personala

Luati in considerare cum programul si productivitatea se pot modifica in urmatoarea perioada. Care ar fi programul ideal de lucru pentru a va desfasura activitatea intr-un mediu virtual si ce prefera angajatorul dumneavostra? Daca puteti stabili si comunica cu managerul si cu echipa un program clar – cand va puteti conecta si sunteti disponibil versus cand nu sunteti disponibil – va va ajuta sa va construiti sau sa va mentineti reputatia de persoana de incredere, previzibila si implicata.

Mentineti-va tonusul emotional si motivatia

Identificati factorii care va afecteaza negativ motivatia si productivitatea. In care dintre situatii va este dificil sa lucrati cu tenacitate? Identificati ce puteti face in noul context si actionati in acest sens pentru a va mentine motivatia pentru job. Acest lucru poate insemna voluntariat pentru proiectele speciale, continuarea oportunitatilor de dezvoltare sau oferirea ajutorului altor persoane. Ganditi-va la ce va motiveaza cu adevarat in activitatea dumneavoastra si incercati sa va creati oportunitati.

Adaptati-va obiectivele la noul context

Revizuiti obiectivele individuale si de echipa si reflectati asupra cum acestea se incadreaza in obiectivele de ansamblu ale organizatiei. Ce s-a schimbat in perioada de COVID-19 si ce anume a ramas la fel? Cum trebuie sa va adaptati in acest context obiectivele individuale sau pe cele ale echipei? Discutati cu clientii interni sau externi cu privire la noile asteptari si modalitati de lucru. Apoi asigurati-va ca aceste asteptari sunt comunicate intr-un mod clar, astfel incat fiecare membru al echipei intelege ce anume trebuie sa realizeze si cum poate obtine aceste rezultate.

Transformati relatiile intr-o prioritate

Reflectati asupra relatiilor profesionale si identificati ce puteti face pentru a va extinde reteaua de contacte si de a va conecta mai bine in acest nou mediu, complet virtual. Va puteti gandi la colegi cu care ati colaborat anterior si care v-ar putea ajuta? Sunt persoane sau echipe cu care puteti comunica mai mult pentru a va oferi suport si ghidare? Cum ati putea creste moralul altora?

Odata ce identificati aceste conexiuni critice, puteti crea un plan pentru o colaborare cu adevarat eficienta. Asigurati-va ca nu va supra-incarcati calendarul cu discutii cu alte persoane, acesta fiind un risc real atunci cand oamenii incearca sa ramana conectati cand nu pot fi apropiati fizic.

Unele persoane prefera sa lucreze in medii de lucru virtuale si au succes in astfel de contexte. Poate ca sunt mai potriviti pentru un mod de lucru la distanta. Altii considera ca lucrul la distanta este dificil si mai putin placut si numara zilele pana cand se pot intoarce la birou si la colegi.

Ceea ce este important, insa, este sa cautam modalitati de a fi eficienti in acest context. Acest lucru poate insemna ca trebuie sa ne implicam mai constient si mai constant intr-un exercitiu de auto-reflectie, de auto-evaluare pentru a ne asigura ca ne utilizam punctele forte corect si ca ne tinem sub control latura intunecata, comportamentele «stridente» care pot sa apara sub presiune.

Comentariile inchise.

  • Consultantul tau 
  • Prof. Dr. Robert Hogan – The truth about leadership

     

  • Prof. Dr. Robert Hogan – Personality and the Fate of Organizations

     

  • Robert Hogan on the Importance of Humility in Leaders

     

  • The Incident — How Do You Derail?

  • Prof. Dr. Robert Hogan on Personality Psychology, the Bright Side, and the Dark Side

     

     

  • Stereotipuri si perceptii sociale


  • Leadership masculin vs. feminin

  • Tu socializezi cu Hart?

    Facebook Hart Consulting Twitter Hart Consulting LinkedIn Hart Consulting YouTube Hart Consulting
© 2012 Hart Consulting. Termeni si conditii | Sitemap
by Craft Interactive
Tu socializezi cu Hart?
Facebook Hart Consulting Twitter Hart Consulting LinkedIn Hart Consulting YouTube Hart Consulting