+40 726.135.952
consulting@hartconsulting.eu

Cum pastram talentele in companiile romanesti de IT?

Postat de la 04 Jan, 2014 in categoria Dezvoltare, Echipa
angajament

Angajamentul (engagement) nu este doar un cuvant la moda, ci are consecinte reale pentru angajati, clienti si companii. Cu mai mult de 6 milioane de site-uri web, 3.000 de carti si o multitudine de bloguri si articole dedicate subiectului este clar ca implicarea angajatilor reprezinta o preocupare majora. Cu toate acestea, un sondaj Gallup a aratat ca mai mult de 71% dintre angajatii din Statele Unite nu sunt implicati cu adevarat in jobul lor. Care este cauza acestei epidemii de angajament scazut? Si, mai ales, ce pot face companiile pentru a inversa aceasta situatie?

Industria IT romaneasca, ca orice industrie in care impactul calitatii oamenilor este foarte mare, nu face exceptie de la acesta tendinta. In prezent, este din ce in ce mai greu sa fie pastrati oamenii performanti in organizatii. Pentru a creste angajamentul, companiile pot utiliza instrumente valide de evaluare a personalitatii. Cu ajutorul acestora poate fi masurat angajamentul, pot fi imbunatatite practicile de angajare, pot fi dezvoltati managerii existenti sau pot fi promovate persoane noi. Va veti intreba probabil ce legatura au evaluarile de personalitate, ca prim pas in cresterea angajamentului oamenilor? Pentru a intelege ar trebui sa pornim de la factorii care declanseaza scaderea angajamentului.

Ce anume ucide angajamentul?  
In toate organizatiile, tonul este dat de managementul superior. Studii recente realizate de Hogan Assessments referitoare la angajament arata ca acesta este o reflectie a  modului in care sefii isi trateaza angajatii. Cifrele obtinute arata ca mai putin de jumatate din managerii existenti sunt lideri competenti si ca majoritatea celor aflati in pozitii de putere manifesta tendinte interpersonale distructive care ii indeparteaza in rapoartele lor directe cu angajatii si ii impiedica sa formeze si sa mentina echipe inalt performante. Spre exemplu: sefii aroganti (52% in studiul Hogan Assessments realizat pe piata din SUA, 50.35% in studiul HART Consulting realizat pe piata din Romania) tind sa dea vina pentru greselile lor pe altii, supraestimeaza competenta lor si nu au un sentiment de loialitate fata de echipa. Managerii manipulatori (50% in studiul Hogan Assessments realizat pe piata din SUA, 49.30% in studiul HART Consulting realizat pe piata din Romania) ignora adesea obligatiile asumate, incalca regulile si nu tin cont de preocuparile celorlalti. Aceste tendinte distrug increderea in relatia director-angajat si pot deteriora angajamentul.

Ce pot face companiile?
Leadershipul trebuie sa stabileasca o cultura care recunoaste valorile si faciliteaza angajamentul. Managerii trebuie sa isi trateze angajatii in moduri care nu ii alieneaza sau infantilizeaza, ci de asa maniera incat sa incurajeze implicarea si dedicarea. Cresterea si dezvoltarea angajamentului intr-o companie necesita anumite calitati si trasaturi din partea liderilor, care trebuie sa stabileasca si sa mentina relatii de munca cu angajatii lor, atat la nivel individual, cat si de echipa. Unii oameni sunt mai capabili sa faca acest lucru decat altii.

Predictia succesului unui lider poate fi facuta prin evaluarile de personalitate Hogan Assessments, in baza carora liderii isi pot potenta punctele forte, dar si ajusta deficientele de leadership. In conformitate cu studiile Hogan Assessments exista cinci pasi care trebuie facuti intr-o companie pentru a creste angajamentul angajatilor:
1.      Evaluarea nivelului actual de implicare si identificarea factorilor de alienare
2.      Concedierea managerilor care au generat alienarea oamenilor din departamentele pe care le conduc
3.      Pregatirea corespunzatoare a managerilor ramasi
4.      Urmarirea nivelului de angajare/implicare prin evaluari succesive
5.      Dezvoltarea de noi practici de selectie care sa asigure inca din aceasta etapa angajarea persoanelor cu potential real de implicare.

Desi poate parea dur, va reamintim tot despre un studiu Gallup referitor la indicele de implicare a salariatilor, in care s-a demonstrat ca 80% dintre cei care parasesc o companie, nu o fac din cauza volumului de munca sau a altor elemente care tin de jobul propriu-zis, ci din cauza relatiei cu seful direct si a felului in care sunt tratati.

Atunci cand angajatii sunt implicati, ei muncesc din greu si sunt mandri de locurile lor de munca. Membrii echipei cu un nivel ridicat de angajament vor lucra pentru atingerea obiectivelor echipei, isi iau rolurile si responsabilitatile in serios, adera la normele de echipa si fac ceea ce este necesar pentru a ajuta echipa lor sa castige sau sa obtina succesul. Aceasta stare este cea pe care si-o doresc toate companiile, indiferent de industria din care fac parte.

Cheia pentru a ajunge la aceasta stare? Evaluarile de personalitate sunt folosite cu succes pentru a angaja sau promova manageri care nu se vor instraina de angajatii lor talentati si nici nu ii vor determina sa plece din organizatie, manageri care vor fi capabili sa construiasca si sa mentina o echipa inalt performanta. Gasirea si angajarea managerilor care stiu cum sa creasca nivelul de angajament al subordonatilor este adevarata cheie pentru retentia talentelor in organizatii.

Un material publicat in revista Market Watch

Lasa un comentariu

Comentariu:
(all fields required)

  • Consultantul tau 
  • Prof. Dr. Robert Hogan – The truth about leadership

     

  • Prof. Dr. Robert Hogan – Personality and the Fate of Organizations

     

  • Robert Hogan on the Importance of Humility in Leaders

     

  • The Incident — How Do You Derail?

  • Prof. Dr. Robert Hogan on Personality Psychology, the Bright Side, and the Dark Side

     

     

  • Stereotipuri si perceptii sociale


  • Leadership masculin vs. feminin

  • Tu socializezi cu Hart?

    Facebook Hart Consulting Twitter Hart Consulting LinkedIn Hart Consulting YouTube Hart Consulting
© 2012 Hart Consulting. Termeni si conditii | Sitemap
by Craft Interactive
Tu socializezi cu Hart?
Facebook Hart Consulting Twitter Hart Consulting LinkedIn Hart Consulting YouTube Hart Consulting